maandag 2 januari 2012

Een nieuw jaar, een nieuwe blog!

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd. Ga ik een blog bijhouden of niet? En wat ga ik dan schrijven? En voor wie?

Deze blog zal gaan over dingen die spelen in mijn leven. In eerste instantie over ME/CVS. Want deze ziekte beïnvloedt mijn leven enorm. Ik wil graag meer begrip creëren en meer bekendheid. Want in Nederland heerst er helaas nog vaak een verkeerd beeld.

Ik schrijf deze blog in eerste instantie voor mezelf. Zodat ik mijn ei kwijt kan en mijn frustraties soms op papier kan zetten. Maar natuurlijk ook de mooie momenten!

Daarnaast schrijf ik deze blog voor mijn vrienden en familie. Jullie zijn natuurlijk niet verplicht om dit te lezen;) Alleen als jullie zelf geïnteresseerd zijn. Het is zo moeilijk om uit te leggen wat ik voel en als ik met mensen afspreek, wil ik het liever over leuke dingen hebben en niet over mijn ziekte. En ik wil ook niet zeuren en klagen in elke e-mail die ik stuur. Nu bundel ik mijn gevoelens en gedachten en kunnen jullie zelf beslissen of en wanneer jullie dit lezen.

Ook hoop ik andere patiënten te bereiken. Ik heb zelf veel gehad aan het lezen van blogs toen ik nog erg zoekende was en ook nu heb ik nog veel aan andermans ervaringen. Ik hoop dat ik op deze manier anderen kan helpen!

Deze blog zal niet alleen over ziek zijn gaan, maar ook over andere dagelijkse en niet zo dagelijkse dingen. Vandaar de naam 'Princesa's views and feelings'. Hope you like it:)

Ik schrijf onder de naam 'Princesa' en niet onder mijn eigen naam. Misschien komt dat nog, maar voor nu houd ik mijn blog liever anoniem. Ik vind het heel leuk om reacties te krijgen op mijn schrijfsels, maar daarin graag ook niet mijn echte naam gebruiken en herkenbaarheid vermijden.

Ik zal nog een kleine uitleg geven bij mijn blognaam. Ik wilde graag een positieve en grappige naam. Maar wel eentje die bij mij past. Omdat ik stiekem wel een beetje een prinsesje ben en Spaans een mooie taal vindt, ben ik op de naam 'Princesa' uitgekomen. Weten jullie dat ook weer!

Veel leesplezier!

X Princesa

1 opmerking:

  1. Wat een super goed idee deze blog. Ik hoop dat he ook zeker andere patienten, zoekenden kan helpen. En ik vind het een hele mooie en toepasselijke naam. Je bent ongelofelijk sterk, dat heb je laten zien. Dat 2012 jouw jaar mag worden, dat heb je verdiend. X kz

    BeantwoordenVerwijderen