dinsdag 3 januari 2012

Docu: Voices from the shadows


Deze documentaire over ME/CVS heeft een "Audience Favourite International Documentary Award" gewonnen. De DVD verschijnt deze maand. Hierboven vind je een paar minuten durende trailer.

De documentaire 'Voices from the Shadows' laat een kant van de ziekte ME zien die niet veel mensen kennen. In de één uur durende documentaire worden de verborgen stemmen van ernstig zieke patiënten met ME/CVS eindelijk gehoord. De documentaire toont moedige getuigenissen, ondersteund door de betrokken professionals die het verborgen onrecht i.v.m. ME/CVS belichten.

De film ontstond uit pure wanhoop en werd gemaakt door de moeder en de broer van een ernstig zieke ME-patiënte. Het is een onafhankelijk en zelf gefinancierd project. Het is een aangrijpende en ontroerende uitzetting die getuigt van de tragische gevolgen van de psychiatrische vooroordelen en medische onwetendheid met betrekking tot één van de meest voorkomende ziekten van de 21e eeuw. Deze film is het vervolg op het boek "Lost Voices from a Hidden Illnes".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten